ICC baseret annonce produktion
Lær hvordan du anvender ICC profiler i din annonceproduktion
I forbindelse med lanceringen af den nye PDF-Annoncestandard, er det blevet klart, at anvendelsen af ICC-profiler er omgærdet af nogen mystik. Hvilken ICC-profil er den rigtige? Hvornår skal man konvertere sine billeder? Hvad med grafik og staffage farver? Hvad er rendering intent? Output intent? Destination profile? Skal farvestyring være slået fra eller til? Skal profilerne med eller ej? Osv.
Med dette seminar vil vi sikre, at den grundlæggende forståelse er på plads og at man kan træffe de rigtige beslutninger i sit workflow, når man fremstiller annoncer til avisproduktion. Medbring dine egne spørgsmål og få optimalt udbytte.
Agenda
1. ICC profiler i almindelighed og ISOnewspaper26v4 i særdeleshed
2. Hvordan sætter man sine applikationer korrekt op?
3. Hvilke elementer skal farvestyres?
4. Hvilke workflow varianter kan man anvende i avisannonceproduktionen?
5. Hvordan tjekker man om det fungerer korrekt?
Tid og sted
København:
onsdag den 18. juni kl. 14.00-16.00 i Pressens Hus, Skindergade 7, Kbh. K
Aarhus:
torsdag den 19. juni kl. 14.00-16.00 på Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, Viby J
Tilmelding
Seminaret er gratis for medlemmer af DDPFF, men tilmelding er påkrævet og foregår ved at ringe eller maile til Helle Rasmussen på Pressens Fællesindkøb (telefon 3397 4219 eller hr@ddpff.dk).
Seminaret laves i samarbejde med konsulentfirmaet Medit Consult.
Ret til ændringer forbeholdes