Markant fremgang i standardiseringsniveauet

For andet år i træk har standardiseringsgruppen under Pressens Fællesindkøb udgivet sin årsrapport, der tager temperaturen på standardiseringen i bl.a. den trykte avis. Fra 2011 til 2012 er der bl.a. sket en bemærkelsesværdig udvikling inden for trykte annoncer, hvor succesraten er steget fra 5 til 15%. Men hvad ligger der bag disse tal – og hvordan sikrer vi en endnu stejlere succesrate?

Succesraten for trykte annoncer tredoblet på 1 år

Fra 2011 til 2012 steg succesraten (antallet af annoncer der lå inden for standarden) fra ca. 5 til ca. 15 %. En betydelig forbedring som samtidig er udtryk for et større fokus på betydningen af standardisering. Dette understreges også af det forbedrede grundlag for undersøgelsen, hvor de 21 indrykninger af testannoncen i 2011 blev mere end fordoblet i 2012 med 45 indrykninger. Et resultat som frem for alt vidner om en stor interesse hos annonceafdelingerne. Nu satser vi på, at den fortsatte fokus og den rigtige kurs kan give endnu bedre resultater i 2013.

Download rapporten her

Kom med input til standardiseringsgruppens arbejdsopgaver!

 

Årligt arkiv