MediaTrade seminar

Få fuldt udbytte af din digitale annoncebooking og fakturering. Kom til seminar om MediaTrade (online ordre- og faktureringssystem). Hør om fordelene og udfordringerne set fra et dagblads synsvinkel.

MediaTrade, det online baserede ordre- og faktureringssystem, er ved at udvikle sig til et effektivt og værdifuldt værktøj for dem, som bruger det. I første omgang var det faktureringerne der blev implementeret, men nu er annoncebookingerne kommet op og køre, og derfor kan dagbladenes annonceafdelinger begynde at tale med om fordelene.

På dette seminar vil vi sætte fokus på de tekniske og organisatoriske udfordringer i bladhuset, det kommercielle og det besparelsesmæssige potentiale samt ikke mindst, hvordan man kommer i luften.

 

Tid:
 
24. august 2010 kl. 14.00–16.00 Sted:
 
Fynske Medier, Banegårdspladsen 1, Odense Tilmelding:
 
Deltagelse er gratis, men tilmelding skal ske hos
Pernille Wissing i Pressens Fællesindkøb
(pw@ddpff.dk eller telefon 33 97 42 23)
 

 

Målgruppe

  • Salgs-/koordinatoransvarlige for bureausalg i bladhusene og lokalaviserne
  • Administrative chefer i annonceafdelingerne
  • Systemansvarlige for bookingsystemer

 Program

  • Ideen bag MediaTrade
  • Den overordnede konfiguration og kommunikation
  • MediaTrade implementering i et bladhus
    • Hvordan ser interfacet og processen ud?
    • Hvilke manuelle håndteringer består?
    • Hvilke er de næste udviklingsområder?
       
  • MediaTrade – de kommercielle / besparelsesmæssige potentialer
    • Besparelser i de manuelle funktioner
    • Reducerede fejlrater
    • Hurtigere opfølgning på uoverensstemmelser
       
  • Hvordan kommer man i gang?

 

Oplægsholdere
Lene Grønning, administrationschef, Politiken
Allan Lorentzen, salgssupportchef, Berlingske Media
Søren Frederiksen, project manager, JP/Politiken